U „Akvarijusu“ izložba grafika Harisa Ličine

Izložba grafika „Slobodan pad“ likovnog umetnika Harisa Ličine iz Novog Pazara biće otvorena u Privatnom kulturnom centru „Akvarijus“ u Kosovskoj Mitrovici u utorak 9. novembra 2021. godine u 19 časova. Izložbu će otvoriti Miljana Dunđerin, a radovi Harisa Ličine će biti izloženi u galeriji do 15. Novembra, saopšteno je iz „Akvarijusa“.

Izložba Harisa Ličine treća je u ciklusu „Drugi put u Akvarijusu“, u okviru kojega u galeriji PKC-a izlažu nekadašnji studenti Fakulteta umetnosti u Kosovskoj Mitrovici koji su svoje prve samostalne izložbe imali upravo u „Akvarijusu“. Pre Ličine svoje nove likovne radove mitrovačkoj publici predstavili su Aleksandar Glibetić („Presek stanja“) i Vuk Đurić („Autoprotest“), a do kraja godine planirane su i izložbe Tijane Rodić (Niš) i Stefana Stevanovića (Kragujevac).

Haris Ličina rođen je 18. novembra 1996. godine u Novom Pazaru. Osnovne i master studije završio na Fakultetu umetnosti u Kosovskoj Mitrovici, a trenutno je na doktorskim studijama na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, departman za primenjenu umetnost i dizajn.

Ličina je priredio četiri samostalne izložbe i izlagao na preko 30 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Učestvovao je i bio organizator mnogih umetničkih radionica i kurseva grafike, fotografije i grafičkog dizajna. Takođe, bio je polaznik nekoliko studentskih razmena obrazovnog karaktera u inostranstvu (Nemačka-Bremen, Nemačka- Oldenburg, Rusija-Belgorod, Rusija-Moskva).

U Privatnom kulturnom centru „Akvarijus“, gde je od 2016. do 2020. godine radio kao fotograf, imao je prvu samostalnu izložbu fotografija „Lica u okršaju“ (2017).

„Ciklus grafika Harisa Ličine objedinjen pod nazivom „Slobodan pad“, na prvi pogled korespondira sa evropskim (pa i jugoslovenskim i srpskim) odgovorom na angloamerički pop-art u drugoj polovini XX veka, oličenim u narativnoj, odnosno novoj figuraciji. Sa narativnom, odnosno novom figuracijom, ali i sa ekspresionizmom i uopšte angažovanom umetnošću (neo)avangarde Ličinu povezuje i to što iz sfere estetskog zalazi u idejno i ideološko, te pokušava da na ilustrativan i ironično-parodičan način predstavi probleme savremenog čoveka, čime karakterističnu pop-art ikonografiju proizišlu iz predložaka masovnih medija obogaćuje novim sadržajima“, zaključuje se u saopštenju PKC „Akvarijus“.

A.Ć.